نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3568
-
الف
+

رئیس «افغان فلم»: دور دوم جشنواره ملی «لاجورد» قوس 1400 برگزار می شود

«صحرا کریمی» برگزاری جشنواره ملی فلم «لاجورد» را پیشرفتی موثر بر سینمای افغانستان تلقی کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «صحرا کریمی» فلمساز افغانستانی و رییس «افغان فلم» برگزاری جشنواره ملی فلم «لاجورد» افغانستان را پیشرفتی موثر بر سینمای افغانستان تلقی کرد.

وی در پیوند با برگزاری این جشنواره به خبرنگار آی فیلم2 در کابل اذعان کرد: تا کنون جشنواره ای از سوی دولت در افغانستان برگزار نشده بود و جشنواره ها اغلب توسط سکتور(بخش) خصوصی و کشورهای دیگر برگزار می شد، در افغان فلم تصمیم گرفتیم که جشنواره ملی را با حمایت دولت برگزار کنیم تا فلمسازان را به رقابت سالم تشویق کرده تا کیفیت و کمیت فلم ها افزون گردد.

رییس افغان فلم ادامه داد: با این جشنواره سعی داریم تا رابطه دوری که بین فلمسازان و مخاطبان وجود دارد کاسته شود و با رقابتی که به وجود می آید، سینمای افغانستان را احیا کنیم.

بانو کریمی در رابطه با تاثیر فعالیت های افغان فلم بر سینمای افغانستان اظهار داشت: افغان فلم تنها نهاد دولتی است که 52 سال فعالیت دارد اما متاسفانه جنگ باعث شد سینمای افغانستان به قدر کافی توسعه نیابد اما در حال حاضر با نسل جوانی روبرو هستیم که در عرصه بین المللی خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به ارسال 210 فلم از سراسر دنیا به این جشنواره گفت: داوری آثار بر عهده هنرمندان داخل افغانستان بوده که به صورتعادلانه انجام گرفته است. سال آینده هم دوره دوم طبق برنامه اول قوس(آذر) برگزار خواهد شد.

گفتنی است  جشنواره فلم «لاجورد» با ابتکار ریاست «افغان فلم» با حضور مهمانان خارجی و داخلی  و اشتراک صدها سینماگر، فلم‌ساز و هنرمند، شنبه (۱ قوس) افتتاح شده و تا تا دهم ماه قوس(آذر) جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

نمایش  ۵۵ فلم از سینماگران افغانستان در جشنواره «لاجورد»

افتتاحیه جشنواره ملی فلم «لاجورد» افغانستان به روایت تصویر

ع ا

نظر شما
ارسال نظر